گام ۶ : بررسی جداول اطلاعات جایگاه های نمایش تبلیغات

Advertising agencies-03

فهرست مطالب

 

 

پلتفرم هایلایت در تبلیغات بنری در انواع مختلف می باشد.

انتخاب جایگاه با تبلیغ دهنده است،منظور از جایگاه محل نمایش و محتوای تبلیغاتی یا تبلیغ است،همچنین زمان نمایش از ۲ روز تا ۹۰ روز که طبق برنامه و استراتژی با تبلیغ دهنده می باشد ، و محل نمایش تبلیغات و زمان را شخص تبلیغ دهنده انتخاب می کند،تمامی این مراحل به صورت سیستمی انجام می شود و هیچ ارتباطی با اپراتور های هایلایت از ابتدا و بررسی جایگاه ها ی تبلیغاتی تا ساخت گروه نمایش و ایجاد کمپین وجود ندارد ،در یک مرحله قبل از نمایش تبلیغات و اجرای کمپین بنرهای تبلیغاتی از لحاظ محتوایی چک می شوند که با شرایط پلتفرم تبلیغات هایلات مغایرتی نداشته باشند.

در سیستم تبلیغاتی که صدها سایت و هزاران صفحه و جایگاه تبلیغاتی مختلف داریم حتما باید دارای تعاریف و الگوهای مشخصی باشیم ، هم جهت کنترل و مدیریت توسط تیم مدیریت هایلایت وهم از سوی دیگر برای استفاده کاربران در پلتفرم هایلایت هر جزء و عنصری دارای تعاریف و مؤلف ها و بعضاً عملکرد های خود هستند .

جایگاه تبلیغاتی یکی از مهمترین عناصر پلتفرم هایلایت هستند!

چرا که فضاییی هست که تبلیغات و محتوای تبلیغاتی داخل آن نمایش داده می شود. هر جایگاه تبلیغاتی تبعاً دارای اطلاعات مختص به خود می باشد و میتوان گفت هر کدام شناسنامه خودشان را دارند که با توجه به این اطلاعات تبلیغ دهنده می تواند جهت نمایش تبلیغاتشان بررسی خود را انجام دهند تا ببیند آن جایگاه را میخواهد انتخاب کند و تبلیغات را داخلش نمایش دهد یا خیر.

این اطلاعات و شناسنامه جایگاه های تبلیغاتی در هایلایت ، که جدول اطلاعات یا اینفورمیشن باکس گفته می شود، داری ۷ مؤلفه هستند که به بررسی این موارد میپردازیم.

این جداول کمک بسیاری در ساخت کمپین های تبلیغاتی و بهینه سازی کمپینهای تبلیغاتی، با توجه به استراتژی و بودجه شما می کند.

و از طرفی به ما در مدیریت رزرواسیون جایگاه ها و نمایش بدون اخلال تبلیغات کمک می کند.

تبلیغ دهنده با جداول اطلاعات جایگاه های تبلیغاتی بقولی در دو زمان برخورد دارد.

بخش نمایش دهنده ها

اولی در بخش نمایش دهنده ها

وقتی که پیش نمایش جایگاه های تبلیغاتی را بررسی میکند جدول اطلاعات را مشاهده میکند.

ساخت گروه نمایش دهنده 

 دومی هنگام ساخت گروه نمایش دهنده می باشد که  با جدول اطلاعات یا اینفورمیشن باکس ها رو به رو می شود.

و اطلاعات جدول و جایگاه ها را ملاحظه می کند و میتواند انتخاب کند

در قبل گفته شده برای شروع بررسی از بخش نمایش دهنده ها در منو سمت راست.

لیست نمایش دهنده ها

و بعد از آن قسمت لیست نمایش دهنده ها

و یکی از سایت های مورد نظر را انتخاب میکنید برای بررسی.

و یکی از صفحات مورد نظر را که میخواهیم جایگاه تبلیغاتیش را مورد بررسی قرار دهیم انتخاب می کنیم که ما در این قسمت صفحه اصلی را انتخاب می نماییم.

همانگونه که در صفحه مشاهده می فرمایید سه عدد باکس ملاحظه می فرمایید، که این باکس ها نشان دهنده سه جایگاه هستند که در هر صفحه ای که می آیید و این جداول اطلاعات را ملاحظه می کنید.

حتما اسکرین شات از آن صفحه و  نمایش دهنده و جایگاه های تبلیغاتی مشاهده می فرمایید.که بتوانید موقعیت جایگه تبلیغاتی توی صفحه نمایش دهنده را هم ببینید.

همانطور که  مشاهده میفرمایید یک تبلیغ هم در فوتر(پاورقی) سایت می باشدکه چهارمین تبلیغ است.

تبلیغاتی که در هدر( سر برگ) و فوتر (پا ورقی) هستند در جایگاه های مستقل در لیست صفحهات سایت می توانید اطلاعات را مشاهده فرمایید و بعضا در گروه نمایش دهنده تان انتخاب بفرمایید.

همانگونه که مشاهده می فرمایید هر جدول در قسمت بالا و پایین آن دو سطر وجود دارد که در آن شماره شناسایی یکتا هست جایگاه مورد بحث در سیستم تبلیغات هایلایت و یا بقولی آیدی جایگاه است.

در ادامه همانطور که مشاهده میفرمایید اطلاعات این جایگاه نشان میدهد که جایگاه شماره ۳۶۲ هست .

که در عکس زیر هم بخواهیم بررسی کنیم این جایگاه هم ۳۶۲ است.

اما اگر کمی توجه فرمایید ملاحظه می کنید که آیدی جایگاه ها یا شناسه یکتا دوبار نوشته شده یکبار در ستون بالا به فارسی و در ستون پایین به انگلیسی نوشته شده است

آیدی ای ک به زبان انگلیسی نوشته شده به ما کمک می کند در بخش رزرواسیون پنل کاربری بتوانیم وضعیت فعلی کمپین و یا وضعیت کمپین های آینده این جایگاه را بدانیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

در سطر اول و ستون اول همانطور که مشاهده می فرمایید نوشته شده اندازه ،اندازه نشان دهنده سایز و ابعاد بنر محتوای تبلیغاتی است که در پلتفرم هایلایت ۷  سایز درحال حاضر می باشد.

در تبلیغات بنری هایلایت جایگاه ها به صورت اشتراکی ، و در مدت زمان مشخصی به تبلیغ دهندگان سیستم ارائه داده می شود.

به نوعی می شود گفت جایگاه ها به صورت اشتراکی و مدت دار تی مدت مشخصی از دو روز تا نود روز به کسب و کارها اجاره داده می شود که تعداد و ظرفیت هر جایگاه در جدول اطلاعاتی جایگاه تبلیغاتی مورد نظر در سطر دوم جدول نمایش داده می شود،در این قسمت ظرفیت کل را ۳بنر مشاهده می کنید که یعنی سه بنر یا محتوای تبلیغاتی که هرکدام برای یک کمپین تبلیغاتی مجزا و تبعا کسب و کار مجزایی هست نمایش می دهد اینکه تبلیغات با چه الگویی و چه اساسی بین این سه بنر جهت نمایش که کدام ابتدا و کدام دوم و سوم نمایش داده شود در ادامه متوجه می شوید.

در سطر بعدی سهم شما را مشاهده میفرمایید، که نشان دهنده این است با انتخاب این جایگاه شما ۱سهم از میان سه ظرفیت نمایش این جایگاه را دارا هستید.

در سطر چهارم ارزش کل جایگاه را مشاهده می فرمایید که نشان دنده قیمت کل ظرفیت جایگاه در یک شبانه روز را نمایش می دهد که در اینجا مبلغ ۶۰۰۰ تومان را نشان می دهد ،یعنی این نمایش دهنده تبلیغات با نمایش سه بنر در یک شبانه روز در این صفحه از سایت خود ۶۰۰۰ تومان جمعا درآمد خواهد داشت.

در سطر پنجم میزان پرداختی شما را مشخص میکند ، که به تبع سهم شما یک بنر از سه جایگاه می باشد در نتیجه پرداختی شما هم۱/۳ مبلغ کل جایگاه خواهد بود که در اینجا مبلغ کل جایگاه ۶۰۰۰ تومان است و ۱/۳ این مبلغ ۲۰۰۰ ومان به ازای نمایش تبلیغات در یک شبانه روز مبلغ پرداختی شما خواهد بود.

سطر ششم سهم نمایش را نشان میدهد ،در این بخش سهم نمابش نشان دهنده میزان حداقل شانس نمایش تبلیغات شما در هردوره نمایش می باشد

سوالی که پیش میاد برای شما اینکه دوره نمایش چیست؟دوره نمایش به هر بار نمایش ظرفیت کل بنر در یک جایگاه تبلیغاتی مشخص یک دوره نمایش یا iteration گفته می شود.

با یک مثال خیلی ساده میتوانیم متوجه شویم سهم نمایش و شانس نمایش و ترتیب و الگوی نمایش در تبلیغات بنری اشتراکی چطور خواهد بود.

برای مثال:در همین جایگاه مورد نظر که دارای ظرفیت کل سه بنر می باشد، فرض کنید در تاریخی مشخص هر سه ظرفیت توسط کسب و کار های متفاوتی انتخاب شده و تبلیغات در آن جایگاه ها در حال نمایش هستند،در هر دره نمایش با حضور کاربر در سایت و با دیدن جایگاه نمایش تبلیغات اولین تبلیغ به صورت کاملا تصادفی و شانسی بین سه بنر انتخاب می شود و نمایش داده می شود که کاملا مشخص است که سهم هربنر و شانس هربنر ۳۳% است و بعد از اتمام و نمایش کامل بنر اول ، بنر دوم به صورت کاملا تصادفی و شانسی انتخاب می شود که در این مرحله هر بنر داری ۵۰% شانس می باشد، و به تبع وقتی بنر دوم نمایش به صورت کامل تمام می شود بنر سوم صد در صد شانس نمایش دارد چون بنر دیگری وجود ندارد

به این روند یک دوره نمایش تبلیغات در جایگاه گفته می شود، توجه داشته باشید هر دوره نمایش کاملا مجزا از دیگری هستند

مثال: یعنی در دوره بعدی بنر اول ممکن است بنر اول مجدد باشد ، به عبارتی همه چیز restart (شروع دوباره)می شود.در هر دوره از اول با شانس برابر این دوره ایجاد می شود.

*توجه داشته باشید*:

در هنگام انتخاب جایگاه ها در گروه نمایش دهنده دکمه ای را در قسمت بالایی جدول اطلاعات مشاهده میفرمایید که با چپ و راست کردن آن دکمه می توانید جایگاه تبلیغاتی را فعال یا غیر فعال کنید.

*توجه فرمایید*:

رنگ سبز نشان دهنده انتخاب آن جایگاه توسط شما می باشد و رنگ قرمز نشن دهنده پر بودن ظرفیت آن جایگاه است و در حال حاضر نمیتوان آن جایگاه را انتخاب کرد و برای اینکه متوجه شوید چه زمانی ظرفیت آن خالی شده میتوانید آیدی تگ لاتین آن جایگاه را کپی کرده و در بخش رزرواسیون paste (الصاق یا برچسب) نمایید و مشاهده فرمایید در چه زمانی ظرفیت آن جایگاه خالی می باشد.

امیدوار هستیم که این آموزش مورد توجه و مورد استفاده شما قرار بگیرد 

کسـب و کـارتـو هـایـلایـت کـن!!!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.