گام ۹ : آموزش ساخت کمپین تبلیغاتی بنری

Advertising agencies-03

فهرست مطالب

 

برای ساخت کمپین های تبلیغاتی در منوی سمت راست پنل کاربری رو دکمه کمپین ها کلیک می فرمایید و وارد بخش کمپین ها می شوید.

همان گونه که مشاهده می فرمایید در بخش کمپین ها دکمه اضافه کردن کمپین جدید را ملاحظه می فرمایید. اگر کمپینی از قبل داشته باشید در جدولی که داخل همین صفحه است میتوانید وضعیت و اطلاعات کمپین را مشاهده فرمایید،

همچنین از بخش عملیات می توانید دسترسی داشته باشید به جدول اطلاعات آن کمپین

با کلیک بر روی دکمه +اضافه کردن کمپین وارد صفحه ای می شوید که نوع کمپین را تعیین می کند.کمپین تبلیغاتی می تواند از نوع : (بنری ، همسان ، پوش و محصول) باشد که در حال حاضر نوع کمپین بنری مورد بحث است.

تبلیغات بنری در پلتفرم هایلایت به صورت ثابت اشتراکی و با هزینه ثابت و مشخص در اختیار صاحبین کسب و کار قرار می گیرد و عملا اجاره داده میشود که تبلیغ دهنده با توجه به حوزه کسب و کار خود و موضوع فعالیت سایت های نمایش دهنده جایگاه های نمایش تبلیغات خود را انتخاب می نماید.

با انتخاب تبلیغات بنری به عنوان نوع کمپین وارد صفحه ای میشوید که انواع کمپین های بنری را نمایش می دهد و باید نوع کمپین بنری را انتخاب نمایید.

همانگونه که ملاحظه میفرمایید در سه مورد انواع کمپین های بنری:(بنری موضوعی ، بنری ریتارگتینگ ، بنری هدفمند (موضوعی + کلیدواژه ای ) ) می باشد.

بنری موضوعی:

در تبلیغات بنری ثابت اشتراکی هایلایت تمام نمایش دهندگان تبلیغات ، فعالین حوزه صنعت و ساختمان ایران می باشد. و به طور تخصصی فعالیت آنها دارای موضوع خاصی می باشد.

مثال: یک تولید کننده یا فروشنده یا توزیع کنند یا خدمات دهنده در حوزه های مختلف صنعت و ساختمان مثل سنگ و سرامیک یا تجهیزات برقی یا مصالح ساختمانی و ابزار و یراق و بیش از ۱۷۰ نوع موضوع مرتبط اما توجه داشته باشید ، در تبلیغات هایلایت نمایش تبلیغات در بازار های هم گن نمایش داده می شود ،(یعنی بازار های مرتبط)، نه بازارهایی که با کسب و کار های تبلیغ دهنده یا نمایش دهنده از لحاظ حوزه فعالیت همپوشانی دارد و احتمال ایجاد تضاد منافع برای هر دو طرف می تواند باشد، به طور مثال:یک برند سرامیک زمانی که تبلیغ نمایش دهد در سایت شخص دیگری که برند سرامیک دارد یا توزیع کننده و فروشنده و به هر نوعی به بازار سنگ مرتبط باشد نمایش داده نمی شود.

بنری ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد:

که نیاز دارد بنرهای موضوعی متعددی کسب و کار انجام داده باشد، که با توجه به اطلاعات و دیتایی که با کمپین های بنری موضوعی جمع آوری شده بتواند بنری ریتارگتینگ خود را ایجاد کند و از تبلیغات بنری ریتارگتینگ استفاده کند.

 

بنری هدفمند(موضوعی + کلیدواژه ای):

به دیتا نیاز دارد و علاوه بر موضوع مختلف سایت های نمایش دهنده کلیدواژه های جستجوی مخاطبان را هم مورد توجه قرار میگیرد در این بخش.

اما نوع کمپین بنری را انتخاب مینمایید که (بنری موضوعی ) می باشد ، همانگونه هم که گفته شده (موضوعی) بابت موضوع سایت های نمایش دهنده می باشد که تبلیغات هدفمند میشوند. با توجه به موضوع سایت های نمایش دهنده و (بنری موضوعی) را انتخاب می نمایید.

با انتخاب نوع کمپین بنری یا بنری موضوعی ، وارد صفحه ای می شوید به عنوان گروه نمایش دهنده ، که سوالی از شما پرسیده می شود که آیا از قبل گروه نمایش دهنده ساخته اید یا خیر؟

*برای آموزش ساخت گروه نمایش دهنده به کلیپ آموزشی مورد نظر که در قبل ارائه شده است مراجعه فرمایید.*

همانگونه که میدانید گروه نمایش دهنده در تبلیغات بنری هایلایت بسیار مهم است ، چرا که محل نمایش و زمان نمایش تبلیغات در کمپین تبلیغاتی را مشخص می کند . در این قسمت با توجه به توضیحاتی که داده شد گزینه: بله ، ادامه بده را انتخاب می نمایید و ادامه مرحله.

با تایید اینکه گروه نمایش دهنده از قبل ساخته اید وارد صفحه ای می شوید با عنوان تنظیمات نمایش کمپین بنری موضوعی که عملا در این مرحله کمپین بنری درج می شود ،

اما اولین چیزی که توجه را جلب می نماید در این صفحه کادر لیمویی رنگ *توجه داشته باشید* می باشد که دوستان هایلایت زحمت کشیدند مواردی را که مهم است و  ممکن است تاثیر گذار باشد در ایجاد کمپین شما ذکر کرده اند و در ادامه به آنها می پردازیم.

مورد اول:اشاره به تاریخ شروع گروه نمایش دهنده که اگر برابر با تاریخ جاری ،( یعنی تاریخ روز) باشد ، و یا قبل از تاریخ امروز باشد (یعنی تاریخ گروه نمایش دهنده گذشته باشد) ، در بخش گروه نمایش دهنده گان در قسمت پایین تر نمایش داده نمی شود و نمیتوانید آن گروه نمایش دهنده را به کمپینتان اضافه نمایید.

مورد دوم: اشاره به اینکه هر گروه نمایش دهنده فقط میتواند به یک کمپین اختصاص داده شود و عملا هر کمپین هم یک گروه نمایش دهنده بیشتر نمیتواند داشته باشد.

مورد سوم: مبلغ بیعانه ابتدای درج کمپین و شروع کمپین از موجودی حساب شما کسر می شود ، اینکه چرا بیعانه گرفته می شود در ویدئو (تعریف بیعانه و چرای دریافت آن ) مفصل پرداخته شده است.

مورد چهارم: مرتبط با مبلغ بیعانه می باشد که ۳۳% مبلغ کمپین بابت رزور جایگاه انتخابی شما به عنوان بیعانه در زمان درج کمپین از موجودی حساب شما کسر میگردد .

مورد پنجم: بازگشت و عودت مبلغ بیعانه در اتمام زمان کمپین به حساب شما باز گردانده می شود .

مورد ششم: اشاره به کنسل کردن و یا غیر فعال کردن کمپین تبلیغاتی است، که در این صورت مبلغ بیعانه به موجودی حساب تبلیغ دهنده عودت داده نمی شود ، چرا که: پلتفرم تبلیغات آنلاین هایلایت به نمایش دهندگان تبلیغات هم باید بابت رزرو این جایگاه ها برای روزهایی که انتخاب شده بود برای کمپین تبلیغاتی تبلیغ دهنده هزینه پرداخت کند.

در پایینتر کادری را ملاحظه میفرمایید که نام کمپین را از شما میخواهد که عنوان ما فروش یلدایی است.

و در ادامه گروه سایت های نمایش دهنده بنری است که باید گروه نمایش دهنده ها را در این قسمت اضافه کرد که از قابل ساخته شده ، که برای ما عنوان یلدای ۱۴۰۱ می باشد.

ملاحظه می فرمایید با اضافه کردن گروه نمایش دهنده اطلاعات کمپین در این جدول قابل مشاهده است.

تاریخ شروع کمپین را نمایش میدهد ، تاریخ و زمان  پایان کمپین .

تعداد جایگاه هایی که برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته شده و به انتخاب تبلیغ دهنده است .

ارزش یک شبانه روز کمپین و مبلغی که در هر ساعت از کمپین کسر می گردد.

تعداد شبانه روزی که کمپین در حالت اجرا است و تبلیغات شما درحال نمایش هستند که به انتخاب شخص تبلیغ دهنده می باشد.

مبلغ کمپین ، مبلغ بیعانه کمپین ، ( مبلغ بیعانه بعد از اجرای کمپین به حساب شما عودت داده می شود) .

مبلغ کل کمپین ، مبلغ کمپین + بیعانه می باشد.

اگر کد تخفیف داشته باشید می توانید در پایین جدول در کادر مشخص شده وارد نمایید و سپس اعمال کد تخفیف نمایید .

در ادامه برای فعال شدن درج کمپین باید  تیک شرایط را می پذیرم را فعال نمایید.

*نکته قابل توجه : میزان موجودی شارژ شما باید به اندازه مبلغ کل کمپین باشد ، یعنی مبلغ کمپین + مبلغ بیعانه.

بعد زدن دکمه درج کمپین و تایید اطلاعات کمپین.

وارد صفحه ای می شوید با عنوان اضافه کردن تبلیغ بنری در اینجا باید تبلیغ بنری را به کمپین اضافه نمایید ، منظور از تبلیغ همان عکس یا عنوان بصری است که افراد و یا کاربران اینترنتی آن را در وب سایت های مختلف در جایگاه تبلیغاتی هایلایت مشاهده می نمایند و با کلیک بر روی آنها به صفحه فرود یا لندینگ پیج مد نظر شما منتقل می شوند ، تبلیغات را در حین ساخت کمپین مثل الان میتوانید به کمپینتان اضافه نمایید.

اگر محتوای تبلیغاتی تان یا بنری های تبلیغاتی تان در حال حاضر و در زمان درج کمپین آماده نیستند ، میتوانید از بخش منوی سمت راست پنل کاربری و بخش تبلیغات بعداً تبلیغ و محتوای تبلیغاتی تان را به کمپین هایتان اضافه نمایید.

*اگر در بخش تبلیغات مشکلی برای ساخت بنرهای  تبلیغاتی تان داشتید ، پلتفرم هایلایت بنرسازی را آماده کرده است که به راحتی و با چند کلیک می توانید بنرهای تبلیغاتی خود را در ۷ سایز مختلف ایجاد نمایید و به کمپینتان اضافه نمایید .

در ابتدای صفحه کادر لیمویی رنگ توجه داشته باشید را ملاحظه می نمایید که دوستان زحمت کشیده اند نکات لازم را ذکر کردند که در ادامه به آنها میپردازیم.

نکته اول:پسوند تصاویر بنرهای تبلیغاتی هستند که میتواند یکی از چهار پسوند ذکر شده باشد.

نکته دوم : زمان حداکثری که برای تصاویر متحرک گیف برای نمایش در نظر گرفته شده ۱۵ ثانیه می باشد و اگر زمان بنر تبلیغاتی گیف شما بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد ناقص نمایش داده می شود.

نکته سوم: بنرهای تبلیغاتی ا یکه تصویر ثابت هستند در پلتفرم تبلیغات هایلایت ۱۱ثانیه زمان ثابت برای نمایش در نظر گرفته شده است.

نکته چهارم:حداکثر حجم فایل بنرهای تبلیغاتی میتواند ۱۵۰ کیلوبایت باشد و بیشتر از این نمیتواند باشد و به کمپین تبلیغاتی تان اضافه نمی شود.

کادری را ملاحظه می فرمایید که آدرس صفحه فرود تبلیغ را می خواهد .

*صفحه فرود : صفحه ای هست که کاربران اینترنتی با دیدن بنر تبلیغاتی شما و کلیک کردن بر روی آن وارد صفحه می شوند که بهتر است این آدرس را در مرورگر خود باز فرمایید که از باز شدن و  صحت صفحه فرود خود اطمینان حاصل نمایید و همچنین با کپی و پیست آدرس را در کادر ثبت نمایید.*

در این بخش اندازه جایگاه های تبلیغات بنری را ملاحظه می نمایید که باید تبلیغات بنری خود را در این ۷ سایز اضافه نمایید.

*پیشنهاد ما هر ۷ تا سایز تبلیغ را اضافه نمایید ، اما اضافه کردن یک تبلیغ هم کفایت می کند.*

اگر جایگاهی را انتخاب کرده باشید مثلا با سایز ۶۰۰*۳۰۰ اگر تبلیغ بنری را اضافه نکنید این تبلیغات عملا نمایش داده نمی شود، درصورتی که کمپین شما فعال است و ممکن است بنرهای تبلیغاتی دیگر در سایت ها و جایگاه های دیگر در حال نمایش باشند.

با کلیک برروی هرکدام از کادرها و اضافه کردن بنرهای تبلیغاتی در سایز هایی که روی کادرها درج شده ، همانطور که ملاحظه می فرمایید هر ۷ سایز را اضافه کرده ایم.

 

پیش نمایش بنر تبلیغاتی را هم در پایین می توانید مشاهده فرمایید و اطمینان داشته باشید بنرهای تبلیغاتی به درستی به کمپین اضافه شده.

می توانید پاک کنیم و یا ویرایش انجام دهیم.

کادرهای ما به رنگ سبز و با تیک در آمدن که نشان دهنده آپلود درست بنرهای تبلیغاتی یا محتوای تبلیغاتی است.

بعد اطمینان از اضافه کردن تبلیغات بنری در انتهای صفحه دکمه اضافه کردن را کلیک می نمایید.

ملاحظه می فرمایید در صفحه کمپین های خودمان (شماره تبلیغ ، شماره کمپین ، نام کمپین ، تاریخ ایجاد ، تاریخ بروزرسانی ، آدرس صفحه فرودی که وارد کردید ، وضعیت کمپین و در حال بررسی) ،( توضیح:در حال بررسی ، به دلیل بررسی کردن محتوای تبلیغات بنری می باشد که توسط اپراتور ها مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از تایید تبلیغات شما آماده نمایش می شوند.)

امیدوار هستیم که این آموزش مورد توجه و مورد استفاده شما قرار بگیرد

کسـب و کـارتـو هـایـلایـت کـن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.